فــرش اکـرلیـک چیست؟
نوشته شده توسط : وازگن آوانسیان

فرش اکریلیک نوع نسبتا جدیدی از کفپوش است که در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در حالی که ممکن است به اندازه سایر انواع فرش شناخته شده نباشد، فرش اکریلیک چیزهای زیادی برای ارائه به صاحبان خانه دارد.

اگر صاحب خانه هستید، پس می دانید که انواع مختلفی از فرش ها برای انتخاب وجود دارد. اما آیا تا به حال در مورد فرش و موکت اکریلیک چیزی شنیده اید؟ این نوع فرش از الیاف پلی اکریلیک ساخته شده است که باعث می شود در برابر لکه و رنگ پریدگی بسیار بادوام و مقاوم باشد.

اکریلیک اغلب برای فرش استفاده می شود، اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد فرش اکریلیک هستید، به خواندن این مقاله ادامه دهید! ما در مورد مزایا و معایب این نوع فرش و همچنین نحوه مراقبت از آن صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر به دنبال نوع جدیدی از فرش برای خانه خود هستید، اکریلیک ممکن است ارزش توجه داشته باشد!

عمده ترین تولید کنندگان الیاف اکریلیک در اروپا کشورهای ایتالیا، آلمان، اسپانیا، پرتغال و ترکیه هستند و ایران الیاف اکریلیک خود را اغلب از کشورهای اسپانیا، آلمان (شرکت درالون) و ترکیه تأمین می نماید. تولید کمپانی درالون در حدود 170 هزار تن در سال است. در حالی که بزرگ ترین تولید کننده اکریلیک اروپا یعنی کمپانی مونته فیبره، 340 هزار تن در سال الیاف اکریلیک تولید می کند.

فرش اکرلیک ماشینی

به طور متوسط در سال 2006 ایران از سه کشور آلمان، اسپانیا و ترکیه حدود 74 هزار تن الیاف اکریلیک وارد کرده است که 25 هزار تن آن از کشور اسپانیا (شرکت مونته فیبره) بوده است. در آسیا کشورهایی مانند چین، ژاپن، تایوان، تایلند، ایران و اخیراً هند و پاکستان تولیدکنندگان اکریلیک هستند. تولید الیاف اکریلیک در ایران در حدود 45 هزار تن در سال است.

آیا از الیاف اکریلیک برای فرش استفاده می شود؟

اکریلیک یک الیاف مصنوعی است که معمولا در فرش استفاده می شود. این محصول از الیاف پلی اکریلیک ساخته شده است که آن را بسیار بادوام و مقاوم در برابر لکه و تغییر رنگ می کند. به این دلیل که مراقبت و نگهداری از فرش اکریلیک بسیار آسان است. همچنین بسیار مقرون به صرفه است، که آن را به گزینه ای عالی برای خریدارانی که بودجه خود فکر می کنند تبدیل می کند.

الیاف اکریلیک به دلیل قابلیت جذب بالا بیشتر در فرش های پراکنده استفاده می شود. رطوبت را از بین می برد و به سرعت خشک می شود.فرش اکریلیک در برابر ساییدگی نیز مقاوم است. هر فرشی با الیاف اکریلیک برای مناطق پر تردد مقاومت بالایی دارد.

چرا از الیاف اکریلیک در فرش استفاده می شود؟

الیاف اکریلیک به دلایل مختلفی در فرش استفاده می شود. اول از همه، آنها بسیار بادوام و مقاوم در برابر لکه هستند. اکریلیک یک الیاف کم هزینه و ماندگار است که می تواند برای بسیاری از موارد استفاده شود. در برابر خاک، لکه، و کپک مقاوم است. نگهداری آن ساده تر از پشم است. رنگ های اکریلیک روشن هستند و در برابر نور خورشید ماندگاری بیشتری دارند و نسبت به سایر موادی که اغلب استفاده می شوند تغییر رنگ کمتری دارند.

چگونه فرش اکریلیک را تمیز کنیم؟

به طور کلی مراقبت و نگهداری از فرش های اکریلیک بسیار آسان است. با هر جاروبرقی استانداردی می توانید آنها را مرتباً جاروبرقی بکشید. اما در کل تمیز نگه داشتن فرش های اکریلیک بسیار آسان است! وقتی صحبت لکه دار شدن فرش می شود، می توانید محل را با یک پارچه تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید. لکه و کثیفی را با استفاده از برس فرش یا پارچه تمیز یا حوله کاغذی پاک کنید، سپس از عملکرد مرطوب جاروبرقی بخار شوی خود برای بیرون کشیدن آب و کف باقی مانده استفاده کنید. برای لکه های سخت تر، ممکن است نیاز به قالیشویی داشته باشید. برای تمیز کردن معمولی، فرش اکریلیک شما در برابر ترکیبی از مواد شوینده لباسشویی و آب سرد مقاومت می کند، اگر جاروبرقی بخار شو داشته باشید عملکرد مرطوب برای تمیز کردن فرش اکرلیک ایده آل خواهد بود. در غیر این صورت، با یک جاروبرقی معمولی و با یک برنامه منظم برای مراقبت صحیح از فرش خود انجام دهید.

انواع فرش اکرلیک

آیا فرش اکریلیک بادوام است؟

این فرش‌ها نسبت به دیگر فرش ها دارای مقاومت بالاتری هستند و طول عمر بالاتری نسبت به دیگر فرش ها دارند. برای ما ایرانی ها، کفپوشی که زیر پایمان قرار می گیرد، بسیار مهم بوده و به دلیل بالا بودن قیمت فرش و برای آنکه از هزینه های جاری خانواده کمک کنیم، لوازم مورد نیازمان را با بهترین کیفیت تهیه می کنیم. از آنجایی که الیاف به کار برده شده در بافت فرش آکریلیک مقاومت خوبی دارد، این نوع فرش نیز کیفیت و دوام بالایی داشته و در اثر رفت و آمد دچار سایش و کاهش زیبایی نخواهد شد.

مواد فرش اکریلیک چیست؟

فرش اکریلیک از الیاف پلی اکریلیک ساخته شده است. اکریلیک یک پلاستیک شفاف است که از اکریلونیتریل تولید می شود. "فرش های اکریلیک در دهه 1960 به عنوان جایگزین پشم محبوب شدند". الیافی، که اغلب به عنوان "فرش اکرلیک" شناخته می شود، به عنوان جایگزینی برای فرش پشمی در نظر گرفته می شد. اکریلیک، مانند تمام مواد مصنوعی، چندین مزیت نسبت به الیاف طبیعی دارد و ویژگی های جذابی دارد. از جمله ویژگی های این نوع فرش می توان به سبک بودن آن اشاره کرد.

ماندگاری فرش های اکریلیک چقدر است؟

فرش و موکت اکریلیک بسته به کیفیت فرش و نحوه نگهداری از آن بین 3 تا 5 سال ماندگاری دارند. شما باید مطمئن شوید که آنها را به طور مداوم تمیز می کنید تا طول عمر آنها افزایش یابد.

آیا فرش اکریلیک انتخاب خوبی است؟

اگر به دنبال چیزی هستید که مقرون به صرفه باشد و نگهداری از آن آسان باشد، اکریلیک انتخاب خوبی برای فرش است. اگر حیوان خانگی یا بچه دارید، نایلون یا پشم ممکن است انتخاب بهتری برای شما باشد.

فرش های اکریلیک به لحاظ تعمیر و نگهداری مقرون به صرفه هستند. آنها کرکی، صاف و نرم هستند. این فرش ها را می توان به هر رنگی رنگ کرد و راه رفتن روی آن ها راحت است. مواد اکریلیک دارای نفوذپذیری رطوبت بالایی است البته این نشان می دهد که پارچه می تواند به راحتی آب را جذب کند و به سرعت خشک شود.

فرش های اکریلیک تقریباً در هر حالتی می توانند مقاوم باشند. آنها انعطاف پذیر، بادوام و غیر انقباض هستند. این ماده "انعطاف پذیر" است به این معنا که ممکن است برای تکرار احساس پشم، پنبه یا هر پارچه ترکیبی دیگر تغییر شکل دهد.

فرش اکرلیک فرش پلاس

مزایای فرش اکرلیک

  • نرمی و لطافت بالا
  • بدون پرزدهی
  • ظاهر زیبا و ایده آل
  • رنگ پذیری بهتر
  • ماندگاری و دوام طولانی
  • مقاومت در برابر رطوبت
  • ضد حساسیت و آلرژی

معایب فرش اکرلیک

  • نخ اکریلیک از جنس الیاف منصوعی است
  • عایق‌پذیری کم در برابر گرما و صدا

فرش شنل اکریلیک را چگونه تمیز کنیم؟

نظافت و نگهداری فرش های شنل اکریلیک ساده است. کثیفی، گرد و غبار و زباله ها ممکن است با جاروبرقی همراه با برس از سطح پاک شوند. برای تمیز کردن کامل فرش، از شوینده ملایم یا شامپو فرش استفاده کنید. اگر فرش شما واقعا کثیف است، باید آن را بشویید. اگر فرش شنل شما فقط گاهی استفاده می شود، می توانید ماهی یک بار آن را جاروبرقی بکشید. اکثر فرش های شنل باید به صورت هفتگی جاروبرقی شوند. از طرف دیگر، فرشی که استفاده زیادی از کودکان و حیوانات خانگی دارد، ممکن است نیاز به جاروبرقی روزانه داشته باشد. تمیز کردن عمیق فرش حداقل یک یا دو بار در سال نیز توصیه می شود.

نتیجه گیری

اگر به دنبال چیزی هستید که بادوام باشد و مراقبت از آن آسان باشد، فرش اکریلیک یک گزینه عالی است. همچنین رنگ بندی بسیار زیادی دارد و این قابلیت ها  فرش اکرلیک را به گزینه ای محبوب برای بسیاری از صاحبان خانه تبدیل می کند. اگر می خواهید تنوع فرش اکرلیک را ببینید به فروشگاه ما به آدرس سایت https://farsh-plus.com مراجعه کنید.





:: برچسب‌ها: فرش، الیاف فرش، فرش اکرلیک، اکرلیک چیست، ویژگی فرش اکرلیک ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: